|
Fejeton psaný mezi Brnem a PrahouMr. Zdeeck, 21:57:26 12.11.2007, přečteno 1779x, 4 komentáře
Sekce: Společnost
ridic Zdeeck
marasan (z 203.114.164.xxx), 11:27:06 27.11.2007
zdar zdiku, takze tys uz svoje papiry vratil? nebo si uz zapomnel na nektera sva extempore za volantem? Namatkou cesta na lesnou zelenym pasem ... Re: ridic Zdeeck
Mr. Zdeeck (z 62.40.76.xxx), 17:08:37 27.11.2007
Cywe a ja myslel, ze jeste v Thailandu vobiras šímejlky :-)
nevim, nevim..
peak37 (z 195.144.125.xxx), 11:27:11 16.11.2007
..samozrejme, ze se s nekterymi konkretnimi priklady da souhlasit (obcas mistne nesmyslne nizke povolene rychlosti, neschopnost pouziti tzv. "zipu" a tim vytvareni kolon na dalnici a pod.) ovsem s premisou "rychleji, tedy lepe (bezpecneji) ktera se zastava "piratu silnic" se opravdu souhlasit neda. Myslim, ze v tomhle by kazda statistika mluvila jasne. Pomer bourajicich padestaniku ve Felde VS boreci 25 jarin (+ -) v nabusenych bouracich by asi mluvil za vse...nezvladnuti rizeni v neumerne rychlosti bude nejspis jedna z hlavnich pricin nehodovosti..i kdyz priznavam, statistiky jsem necetl..ovsem, kdy naposled jste videli ze by se rozpulil o strom clovek, ktery jel povolenou (a odpovidajici stavu vozovky, pocasi, svemu ridicskemu skillu atd.) rychlosti? Tvrzeni, ze clovek zpomalujici z duvodu prejezdu z pruhu ukoncovaneho do pruhu prubezneho, ohrozuje bezpecnost provozu proto, protoze ridic za nim, ktery "umi jezdit" neceka, ze ho nekdo bude brzdit zpomalovanim vlastni jizdy, to je myslim bez debaty nesmysl. Nevim jak Vas, ale me ucili v AS jezdit tak, abych mohl reagovat na zmeny v provozu a to jak ocekavane, tak castecne i ty, ktere predvidat nemuzu..toho se da dosahnout celou skalou opatreni a znalosti ktere se daji shrnout do skatulky s nazvem "pravidla silnicniho provozu" ;o) Re: nevim, nevim..
Mr. Zdeeck (z 193.179.187.xxx), 12:08:47 16.11.2007
Pozor, ja nerikam rychleji -> bezpecneji. Ja rikam, ze o vyvazeni techto dvou slozek by se melo diskutovat. Hypoteticky: pokud se doba cesty z Prahy do Brna po D1 snizi na polovinu, jsem schopen bez problemu akceptovat, ze na ni zahyne 2x tolik lidi. Z principu statistiky a pravdepodobnosti to tak i byt musi.
Co se tyka borecku ve vytunenych bouracich, je jasne, ze kdyz jedou rychleji, je vetsi pravdepodbnost, ze bouraji. Jenze pomer mezi tim, o jak moc prekrocili povolenou rychlost vs. kolik se jich _skutecne_ vyboura se mi (zcela intuitivne, bez statistik) nezda zas tak smrtici. A co se tyka lameru na silnicich - je jasne, ze dobry ridic zareaguje spravne, i kdyz nejaky kokot zbytecne dupne na brzdy, nicmene lama objektivne plynulost (a tedy i rychlost) dopravy zpomaluje => ma u mne "minus" body tak jako tak. Prestanme si hrat na to, ze kazdy, kdo neporusuje predpisy, je "hodnej ridic". Blbec, kvuli kterymu se po ceste cajdam jako fekalni vuz by zaslouzil povesit za koule do pruvanu stejne jako chlapik co ve meste jede 120. |